Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Susun päiväkirja 2010

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1 Susun päiväkirja 2010 lähetetty Ma Kesä 14, 2010 5:28 pm

Siis tänne kaikki asiat mitä Susun kanssa on tehty. Kirjoitan myös itse tänne aktiivisesti. Viestit voivat olla tarinoita, runoja, kuvia taikka huomautuksia. Kaikki palautekkin on tervetullutta.

Näytä käyttäjän tiedot

2 Maanantaina 14.06 lähetetty Ma Kesä 14, 2010 5:44 pm

Aamulla kun lähdin tallille, otin mukaan Susun uuden estesatulan ja riimunarun riimuineen. Olin toki käynyt eilen shoppailemassa. Kun saavuin bussipysäkille, bussi oli juuri tullut. Nousin kyytiin ja laitoin estesatulan ja muut tarvikkeet tavaratilaan.

Kun pääsin talleille asti, siellä ei ollut ketään. Arvelin heidän olevan ratsastamassa. Olihan kello jo puoli yksitoista. Menin hakemaan Susun tarhasta. Se ravasi kiltisti vastaan ja otti sille tarjoamani leivän. Pujotin Susun päähän uuden vihreän, teddy pehmusteilla varustetun riimun. Susu käveli kiltisti vierelläni. Ajattelin että se voisi olla hieman yksinäinen yksin. Ennenhän se laukkasi shettisten ja puoliveristen kanssa samalla laitumella ja oli oikein onnellinen. No onneksi sillä oli toisessa tarhassa, aivan vieressä kaveri. Täytyypä mainita tästä Aliisalle. Kävin vielä hakemassa Flintin. Olin saanut Aliisalta luvan viedä sen Susun kaveriksi ja hakea sen taas kun tulen ratsastamasta. Kun pääsin puomille, Flint alkoi hieman stepata mutta ei se mitään. Harjasin Susun oikein perusteellisesti. Selvitin harjan ja hännänkin. Kun aloin laittaa Susulle varusteita, huomasin myös että sininen satulan suoja ei sovi uuteen satulaan. Vaihdoin sen omenanvihreäksi ja satulahuovan valkoiseksi. Suitset ja Martingaali sopivat myös Susun uuteen lookkiin. Vein Flintin pois ja laitoin itselleni tarvittavat varusteet. Sitten talutin Susun kentälle.

Olin pyytänyt Aliisaa jättämään esteradan kentälle. Nostin esteet kuuteenkymppiin. Hyppäsin radan verryttelyn jälkeen. Susu kielsi kahdelle. Okserille ja tukille. Sitten hyppäsin radan metrinä. Susu kielsi ja tipahdin okserin taa. Susu laukkasi ylitseni. Onneksi se ei astunut muuta kuin jalkani päälle. No, sitä se joskus on. Otin vielä loppuverkan. Sitten lähdin talliin.

Eräs tyttö tuli vastaan. Hän esitteli itsensä Melinaksi. Kysyin häneltä tiesikö että missä olisi jääpusseja. Hän sanoi tulevansa näyttämään kun olin riisunut Susun. Riisuin ja kastelin Susun. Sitten tarhasin sen. Jääpussit löytyivät satulahuoneesta. Otin yhden ja aloin painaa jalkaani. Siihen tuli jäätävä mustelma. Nyt kun en kauheasti halunnut kävellä niin aloin putsata Susun suitsia. Kun olin putsannut ja koonnut suitset olin vielä niin energiaa että siivosin myös Susun harjapakin. Söin satulahuoneessa vielä eväänikin ja menin Susun luo. Annoin sille omenan. Susu oli selvästi yksinäinen. No täytyisi totta toisiaan puhua siitä Aliisalle. Otin Susun laitumelta. Ratsastaisin sillä toisen kerran. Aion mennä maastoon.

Laitoin Susulle kaikki tarvittavat varusteet. Kun nousin selkään, Susu alkoi stepata hieman. No, eihän kukaan sellaisesta välitä. Siispä nousin selkään ja lähdin matkaan. Verryttelin Susun kunnolla. Lopulta aloin ratsastaa laukkaa pehmeillä metsäteillä. Lopulta koin velvollisuudekseni totuttaa Susua uuden maaston tukkien yli kiitämiseen. Siispä kokosin laukan ja suunnistin lähimmälle tukille. Arvioin sen olevan noin 60cm. Susu ponnisti aikaisin ja kiisi kuin mikäkin kyyhkynen esteen yli. Susuun voisi aina luottaa. Kun saavuin maastosta, talli oli tupaten täynnä väkeä. En jäänyt kummastelemaan vaan talutin Susun puomille. Riisuin ja hoidin sen ja tarhasin. Sitten lähdin kotiin.

Näytä käyttäjän tiedot

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa