Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Shotin päiväkirja

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1 Shotin päiväkirja lähetetty Pe Kesä 11, 2010 4:21 pm

HOITAJA
Baderna Show sai oman hoitajan 17.07.2010. Tässä pieni kuvaus hänestä:

"Olen Tomi Heinonen, parikymppinen, mukava mies. Hevosia olen hoitanut koko ikäni, mutten ole vielä sellaista itselleni hankkinut. Viihdyn parhaiten vauhdikkaan esteratsun selässä, mutta maastoilen myös mielelläni. Yhdistänkin usein nämä kaksi lajia. Olen sosiaalinen, ja viihdyn muiden seurassa. Tutustun helposti uusiin ihmisiin, enkä ole epäluuloinen.

Omistan vaaleat, pörröiset hiukset, ja vihertävät silmät. Olen pitkä, joten pienten ponien selkään en enää pääse. Vaatteeni ovat usein hieman kuluneita, sillä vihaan shoppailua yli kaiken, ja kaupoissa tulee harvemmin pyörittyä. Käytänkin yleensä risaisia farkkuja, ja t-paitaa."

Viimeinen muokkaaja, Soneü pvm Su Heinä 18, 2010 5:43 pm, muokattu 2 kertaa

Näytä käyttäjän tiedot

2 Vs: Shotin päiväkirja lähetetty Pe Heinä 16, 2010 6:34 am

ONGELMIA NÄKÖPIIRISSÄ

Mökkielämä alkoi maistua parin viikon jälkeen puulta, joten päätin palata kaupunkiin. Olihan minulla jo ikävä ystäviäni, sekä tietysti rakkaita hevosiani. Shotinkin olin jättänyt tänne Valkolaan oman onnensa nojaan. Toki luotin Alisan hevosenhoitotaitoihin, mutta kaipasin silti omaa rakasta karvakorvaani, ja tämä vastaavasti minua - toivottavasti ainakin. Mutta oli mökkeilystä jotain hyötyäkin ollut: sain bongattua minulle ja Shotille sopivat estekisat, joilla saisimme mukavasti pohjaa tulevalle kisakaudelle. Valmistumisaikaa olisi vain kuukausi, joten tulevat päivät kuluisivat treenaten. Huristelin Toyotallani tuttua hiekkatietä tallin suunnalle, ja napsin vähän väliä turkinpippureita avoimesta pussista. Sää oli aurinkoinen ja tukahduttavan kuuma, asteitakin oli lähemmäs kolmekymmentä astetta.
– Tänään taitaa ratsastus jäädä vähemmälle, tuumin.

Saavuin pian tallin pihaan, ja parkkeerasin autoni tutulle paikalle. Valkola ei ollut muuttunut lainkaan. Mutta miksikäs olisikaan, olinhan ollut poissa vain kolme viikkoa, vaikka minusta se kyllä tuntui pitkältä ajalta. Huomasin tarhojen olevan tyhjillään, olisivatkohan hepat kesälaitumella? Astuin sisälle talliin, jossa olikin meneillään melkoinen mylläkkä: Flint oli näemmä päättänyt temppuilla, ja tanssahteli vapaana käytävällä kaataen muutaman sangon ja harjan nurin. Nappasin ponia riimusta kiinni, ja ojensin sen Alisalle.
– Hei, hyvä että tulit, Alisa voihkaisi sipaisten hiuksensa huolimattomalle ponnarille. – Täällä on niin kuuma, etten jaksa yksin hoitaa ja ratsuttaa kahta hevosta.
– Mä hoidan Shotin tästä eteenpäin, kiitos että hoidit sitä lomani ajan, sanoin aurinkoisesti hymyillen.
Alisa otti Flintin ja pääsin tervehtimään hevostani. Shot makasi karsinassaan, mutta nousi heti minut huomattuaan. Jäin tuijottamaan hetkeksi hevostani. Se näytti jotenkin erilaiselta, pienemmältä. Silloin äkkäsin Shotin valtavan mahan. Olihan ponini varmasti ori? Shot oli ilmeisesti ottanut kesästä ja lomastaan kaiken irti, ja popsinut ruohoa oikein urakalla.

Tyynnyttyäni pienoisesta järkytyksestä hain Shotin harjat, ja rupesin harjaillessani miettimään orilleni uutta treenikalenteria. Mahasta olisi päästävä eroon mahdollisimman pian, jos mielimme sijoittua kilpailuissa. Luojan kiitos olin valinnut meille helpoimman luokan. Harjasin Shotin pikaisesti puhtaaksi, jotta jaksaisin vielä ratsastaakin. Katsahdin oriini suitsiin hieman kauhistuneena, sillä ne olivat tosiaankin puhdistuksen tarpeessa. Kaavin päältä pahimmat mudat ja sujautin ne sitten hevoseni päähän. Satula ei onneksi näyttänyt niin pahalta, mutta sekin kaipaisi kiillotusta.
– Auta nyt vähän, tokaisin Shotille, kun satulavyö näytti olevan lyhyen puoleinen.

Talutin laiskasti laahaavan orin helteiselle kentälle, ja nousin selkään. Napautin pohkeillani Shotin liikkeelle, ja aloitin treenin rauhallisilla alkukäynneillä. Shot oli pahemmassa kunnossa kuin kuvittelinkaan, mutta senhän saattoi arvata, kun ori sai lomailla pari viikkoa. Pidin treenit sopivina muutamalla kouluratsastusharjoituksella käynnissä. Ensin oli vuorossa kahdeksikko, jolla taivuttelin ja asettelin hevosta molempiin suuntiin. Sen jälkeen tein muutaman etuosakäännöksen. Kun olin kävellyt jonkin aikaa, vaihdoin suuntaa, ja tein samat harjoitukset tähänkin suuntaan. Melkein puolentunnin käyntityöskentelyn jälkeen siirryin raviin, ja ohjasin möhömahaisen pullaponini uran sisäpuolelle. Tein paljon voltteja, ja asettelin Shottia myös ravissa. Treenin lopuksi laukkasimme yhden pitkänsivun molempiin suuntiin, ja aloitin sitten loppuravit ja -käynnit.

Käänsin Shotin lopuksi portille päin, ja taputin hikistä hevosta. Huoahdin itsekin, sillä kuntoni oli päässyt kesän aikana rappeutumaan. Laskeuduin alas satulasta, ja talutin Shotin talliin.
– Kaipaat varmaan viilennystä, kelpaisiko huuhtelu? Kysyin Shotilta. Ori puhahti vastaukseksi, ja tulkitsin sen myöntäväksi. Riisuin varusteet hevoselta, ja talutin sen pesupaikalle. Ori venytti kaulaansa, kun viileä vesi valui sen selkää pitkin. Siinä pestessäni oria tuumin, mahtaisinko ottaa pojalle hoitajan? Se voisi olla hyvä idea, etenkin kun työt alkavat.. Havahduin mietteistäni, kun Shot tyrkkäsi turvallaan letkun suoraan minua kohti, jonka seurauksena kastuin läpimäräksi. Noh, eipähän ainakaan ole enää kuuma.

Heitin Shotin yöksi laitumelle, ja painelin talliin talikoimaan Shotin karsinaa. Parin kottikärrykuljetuksen jälkeen oli karsinassa puhtaat purut, ja pääsisin viimein lähtemään kotiin. Samassa muistin orin likaiset varusteet, ja läimäisin käteni otsaan. Päätin ottaa suitset mukaan kotiin, ja putsata satulan myöhemmin.
– Pesitkö samalla itsesi? Alisa kysyi naurahtaen kulkiessaan ohitseni.
– Oikeastaan Shot taisi hoitaa sen homman, tokaisin. – Mitä sanoisit jos hankkisin Shotille hoitajan? jatkoin vielä samalla hengenvedolla.
– Hyvältä se minusta kuulostaa, mutta päätä ihan itse.
Alisan sanoja miettien huristelin kotiin, ja päätin tehdä ilmoituksen nettiin vielä samana iltana. Näpyttelisin foorumille viestin otsikolla: ”Oletko vailla hoitohevosta?”, ja painaisin lähetä nappia.

Ei aikaakaan, kun istuin jo kotisohvallani hyvän elokuvan parissa perunalastuja syöden, kun puhelin soi. Nappasin luurin pöydältä, ja vastasin outoon numeroon: - Soneü Lillquist.
– Hei, täällä Tomi Heinonen. Soittaisin siitä ilmoituksesta, olisin siis vailla hoitohevosta…
Suuni loksahti hämmästyksestä auki. Vastahan olin vartti sitten klikannut viestin menemään, ja nyt jo tarjoutui hoitajaehdokas. Tomi osoittautui parikymppiseksi, kokeneeksi hevostenhoitajaksi, joka haluaisi vaihteeksi kokeilla korkean tason esteratsua, joka ei asuisi suuressa kilpatallissa. Sanoin harkitsevani häntä, mutta odottavani vielä muita soittoja, vaikka sisimmässäni olinkin jo varma Shotin tulevasta hoitajasta.
- Soneü & Shot

Näytä käyttäjän tiedot

3 Vs: Shotin päiväkirja lähetetty La Heinä 17, 2010 6:46 am

UUSI HOITAJA

Seuraavana aamuna heräsin aikaisin herätyskelloni kenkkuilun seurauksena. Tarkoitukseni oli nukkua vähintään puoleenpäivään, mutta jostain syystä herätyskelloni rämähti soimaan jo kuudelta. Noh, hyvähän se vain on Shotin liikutuksen kannalta. Raahauduin alakertaan tekemään muutaman leivän, ja kupin teetä. Uusia hoitajahakuja ei ollut tullut yön aikana, joten hetken tuumittuani päätin soittaa Tomille ja onnitella häntä uudesta hoidokistaan. Näppäilin numeron, ja nostin luurin korvalleni. Hetken puhelin tuuttasi, mutta uninen ääni kuului lopulta langan toisesta päästä.
– Ai sori, mä unohdin että sä saatat nukkua.., mumisin nolona. – Mutta ajattelin kertoa että valitsin sut Shotin hoitajaksi.
Juttelimme hetken, ja sovimme tapaavamme tallilla yhdeksältä. Halusin antaa hyvän kuvan itsestäni, joten päätin käydä suihkussa, ottaa uudet ratsastushousut käyttöön ja puhdistaa ratsastussaappaat. Kahdeksan maissa olin valmis, ja lähdössä tallille, kunnes muistin likaiset suitset autossa. Voihkaisin, mutta lähdin silti ajamaan tallille.

Tallilla laitoin kaiken valmiiksi Tomia varten: hain Shotin sisään ja lakaisin tallikäytävän. Lopuksi istuin tarhan aidalle odottelemaan. Kello oli viittä vaille yhdeksän kun Tomi karautti pihaan autollaan, jonka rinnalla uusi musta Toyotanikin kalpenee. Autosta nousi komea vaaleahiuksinen, kevyesti päivettynyt mies. Tomi käveli minua kohti, ja ojensi kätensä.
– Sä olet Soneü, vai mitä?
– Juu, ja sä ilmeisesti sitten Tomi.. mumisin. Mihin se ihmeellinen rohkeuteni oli nyt kadonnut? Ohjasin miehen talliin, ja esittelin ratsuni. Tomi hieman kummasteli Shotin mahaa, ja mutisin jotain lomasta. Esittelin loputkin tilasta, ja esittelin sitten Tomille tehtävänsä. Hän voisi joko puhdistaa varusteita, tai harjata Shotin.
– Tämän jälkeen näkisin mieluusti kuinka ratsastat, tokaisin. Tomi virnisti leveästi, ja nyökkäsi.

Tomi jäi puhdistamaan Shotin varusteita, ja minä menin harjaamaan hevosen. Ori nuokkui karsinassa silmääkään raottamatta, puhahti vain hieman astuessani sisään karsinaan. Puolen tunnin kuluttua olin saanut Shotin suhteellisen siistiin kuntoon, ja menin katselemaan miten Tomilla sujui. Suuni loksahti hämmästyksestä auki, kun näin kiiltävät varusteet, joita mies parhaillaan kasaili kokoon.
– Mitä taikoja sä olet käyttänyt että sait noi noin puhtaiksi? Mä en edes muistanut että noi olisi joskus ollut noin kiiltävät.
Mutta Tomi vain hymyili, ja kohautti harteitaan. Suuntasimme puhtaiden varusteiden kera Shotin karsinalle, ja katselin kun Tomi sujautti tottuneesti suitset hevosen päähän. Miehellä ei ollut ongelmia edes satulavyön kiristämisessä.

– Voit ottaa sillä vaikka vähän noita pieniä esteitä lopuksi, huikkaisin Shotin selkään nousseelle Tomille.
Mies ohjasi tottuneesti orin hieman uran sisäpuolelle, ja otti orin kuulolle jo heti alkukäynneissä. Shot luimisteli aluksi närkästyneenä, kun tuttu ratsastaja ei ollutkaan selässä, mutta rentoutui sitten. Tomi sai hevosen hyvin haltuun, vaikkei osannutkaan pyytää kaikkia liikkeitä täysin puhtaasti. Muutamien laukkojen jälkeen mies ohjasi pyynnöstäni hevosen noin 30cm pystylle, jonka he ylittivät siististi. Loppukäyntien jälkeen veimme Shotin tarhailemaan, ja siivosimme tämän karsinan. Tomi oli kyllä erittäin toimelias ja osaava hevosenhoitaja, juuri sellainen jonka voisin Shotille suoda.

- Soneü & Shot (+ Tomi)

Näytä käyttäjän tiedot

4 Vs: Shotin päiväkirja lähetetty La Heinä 17, 2010 5:51 pm

Elisa

Admin
vautsi wau Smile mukavaa saada tallille lisää miesenergiaa.. täytyy varmasti hankkia jossain vaiheessa Flintillekin hoitaja, vaikka se ei olekaan mikään välttämättömyys... teenkö Tomille myös esittelyn Valkolan sivuille?

Näytä käyttäjän tiedot http://epital.webs.com

5 Vs: Shotin päiväkirja lähetetty La Heinä 17, 2010 7:20 pm

Juu, vaikka niin. Mutta ihan tällä samalla käyttäjällä kirjottelen Tominkin hoitotarinat. (: Laittelen tähän topaan tohon ylös jotain kuvausta tänään, ni voit siitä kattella sitten.

Näytä käyttäjän tiedot

Sponsored content

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa